Najnowszy numer kwartalnika „Cywilizacja” porusza temat niezwykle istotny w rzeczywistości, której dominującym czynnikiem są media. Oczekuje się, że technologiczny postęp w tej dziedzinie będzie szedł w parze z realnym dobrem człowieka. Przekaz medialny poprzez prawdziwą, rzetelną informację i piękną formę wyrazu ma wspomagać człowieka w jego drodze do doskonałości. Olbrzymie możliwości, jakie daje dziś zaawansowana technika, nie mogą być wykorzystywane przeciwko osobowej godności człowieka. Trzeba koniecznie zastanowić się nad miejscem mediów we współczesnej kulturze, ich zadaniami i odpowiedzialnością ponoszoną za głoszone treści.
Odpowiedzią na taką pilną potrzebę jest najnowszy numer kwartalnika, „Cywilizacja”, w którym grono wybitnych naukowców i publicystów nakreśla obraz wzajemnych relacji mediów i moralności, ukazany na tle wydarzeń kulturalnych, historycznych i społecznych. Działanie mediów jest oceniane i badane w wielu aspektach, najważniejsze z nich to stosunek do prawdy, do wolności i godności człowieczeństwa, do tożsamości i dobra narodu.
„Moralność a media” to znakomity zbiór tekstów, obejmujący szeroki zakres tematów - począwszy od fundamentalnych: „Postulat oceny etycznej w wychowaniu do mediów”, „Media a moralność”, „Etyczny wymiar kultury medialnej”, po zagadnienia szczegółowe, takie jak: wolność słowa, cenzura, upolitycznienie a niezależność mediów, terroryzm medialny. W numerze znajdziemy artykuły autorstwa m.in. bp. Adama Lepy, o. prof. Mieczysława A. Krąpca.
Mamy nadzieję, że lektura 24. numeru „Cywilizacji” skłoni do refleksji i stanie się ważnym głosem w dyskusji nad konieczną obecnością moralności w środkach masowego przekazu.
„Cywilizacja”, nr 24, „Moralność a media”, Lublin 2008, s. 224, cena - 21 zł. Wydawca: Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, Lublin, ul. 3 Maja 22/9. Kwartalnik można zamawiać pod numerem tel. (0-81) 534-04-83,
Pomóż w rozwoju naszego portalu