Tak rozpoczął się konkurs Nasza Czysta Warszawa. Co miesiąc w każdej z dzielnic wyłaniani będą ci, którzy najlepiej dbają o porządek w budynku i jego otoczeniu. Władze miasta ustanowiły dwie kategorie. W pierwszej startować mogą wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie, oraz właściciele nieruchomości. W drugiej kategorii - dozorcy i gospodarze domów. W urzędach dzielnic wystawione będą skrzynki konkursowe. Do 5. dnia każdego miesiąca można wrzucać tam zgłoszenie kandydata do nagrody. Raz w miesiącu wyłaniany będzie zwycięzca. Najlepsza w dzielnicy wspólnota, spółdzielnia mieszkaniowa czy właściciel nieruchomości otrzyma 2 tys. zł. Najlepszy dozorca albo gospodarz domu - 1 tys. zł. Od momentu wpłynięcia zgłoszenia kandydaci do nagrody będą przez miesiąc kontrolowani jak utrzymują czystość na terenie osiedla, czy znajdują się tam kosze do selektywnej zbiórki odpadów, czy dbają aby na terenie nie było psich odchodów, jak utrzymują czystość w dni wolne od pracy oraz w trudnych warunkach np. w czasie dużych opadów śniegu. Pierwsza część konkursu potrwa do 5 lutego przyszłego roku. Spośród laureatów wybrany będzie zwycięzca roku. Najlepszy dozorca albo gospodarz roku otrzyma 3 tys. zł. Zaś 7 tys. zł dostanie wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia, bądź właściciel nieruchomości. Wnioski konieczne do zgłoszenia kandydatów pobierać można ze strony internetowej www.zom.waw.pl oraz www.um.warszawa.pl
Konkurs na najlepszego gospodarza domu wpisuje się w akcję miasta mającą poprawić czystość w stolicy. Do sprzątania terenów zaangażowano bezrobotnych, a najsolidniejsi będą mogli liczyć na stałe zatrudnienie. Od sierpnia ub. r. działa infolinia 800-800-117, za pośrednictwem której mieszkańcy stolicy mogą zgłaszać tereny wymagające sprzątania.
Pomóż w rozwoju naszego portalu