Reklama

„Wojna z chrześcijaństwem. ONZ i Unia Europejska jako nowa ideologia”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W ostatnich dekadach zagadnienie źródeł i definicji praw człowieka stało się jednym z priorytetowych celów wielu naukowych dociekań. Dotyczą one sposobu kształtowania się pojęcia praw człowieka, a także ich ideologicznych i historycznych fundamentów. Obecnie międzynarodowe organizacje wydają się tworzyć z praw człowieka jakby nową ideologię, dążąc wręcz do ich sakralizacji. W konsekwencji można zaobserwować tendencję do deprecjonowania tradycyjnych nośników szeroko rozumianej kultury, w skład której wchodzą i religie. Właśnie one, szczególnie te monoteistyczne, przez tysiąclecia stały na straży praw człowieka. Można nawet powiedzieć, że broniły go przed nim samym.
Obecnie usiłuje się tradycyjne formy moralności, nawiązujące w dużej mierze do religii, zastąpić etyką odwołującą się w swych korzeniach do praw człowieka. Te zaś rozumiane są jako końcowa postać pewnego rodzaju umowy społecznej, która dopuszcza ich modyfikowanie. A zatem międzynarodowe organizacje wydają się budować jakiś rodzaj nowej etyki. Właśnie ona ma być poręką powszechnego rozwoju i szczęścia ludzkości.
Tego typu postawa stwarza wiele zagrożeń, o których traktuje wydana niedawno książka „Wojna z chrześcijaństwem. ONZ i Unia Europejska jako nowa ideologia” (ukazała się ona w wydawniczej serii Biblioteka „Niedzieli”).
Niniejsza publikacja składa się z trzech części. Pierwsza z nich „Prawa człowieka: rzeczywistość i utopia” zajmuje się zagadnieniem współczesnej koncepcji praw człowieka, wychodząc od Deklaracji Praw Człowieka z 1948 r., a kończąc na relacjach Kościoła katolickiego z Unią Europejską. Jej autorka - Lucetta Scaraffia fachowo omawia problem praw człowieka w kontekście prób ich sakralizacji, odnosząc się do działalności organizacji międzynarodowych. Druga część prezentowanej pozycji - „Nie rozwijajcie się, nie rozmnażajcie się” dotyczy zasadniczo prokreacyjnej strony ludzkich praw. Eugenia Roccella, która jest jej autorką, wychodząc od zagadnienia praw reprodukcyjnych, przedstawia problematykę planowania rodziny w kontekście zagadnień demograficznych oraz feministyczne zapędy, które wypaczają prawdziwy obraz kobiety. Ostatnia część książki zawiera aneksy. Służą one czytelnikowi do jej lepszej percepcji i pogłębienia swojej wiedzy. Załączniki te zebrała Assuntina Morresi. Wśród nich znajdziemy m.in. „Powszechną Deklarację Praw Człowieka”.
Wydaje się, że lektura prezentowanej pozycji z pewnością pomoże człowiekowi wierzącemu uświadomić sobie ogrom zagrożeń, z których być może nie zdaje sobie sprawy. Dotyczą bowiem nie tylko jego religijnych przekonań, lecz również jego praw jako człowieka.
Autorki książki z wnikliwością podejmują zagadnienie źródeł praw człowieka i ich miejsca w międzynarodowych społecznościach i organizacjach. Zajmują się prawami reprodukcyjnymi i na ich tle ukazują sytuację kobiety.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2009-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kraków: Zmarł 47-latek, który podpalił się przed kurią

2024-11-12 09:05

[ TEMATY ]

Kraków

Adobe.Stock

Zmarł 47-letni mężczyzna, który w poniedziałek nad ranem podpalił się przed kurią przy ul. Franciszkańskiej w Krakowie - poinformowała we wtorek małopolska policja.

Mężczyzna doznał oparzeń IV stopnia i był w stanie ciężkim. Kamery monitoringu uchwyciły moment, w którym miał się oblać substancją łatwopalną. Płonącego mężczyznę ugasili przypadkowi świadkowie. Został przetransportowany do jednego z krakowskich szpitali.
CZYTAJ DALEJ

Uczniowie będą słuchać o tym, „co wpływa na libido". Edukacja seksualna według B. Nowackiej

2024-11-13 12:42

[ TEMATY ]

edukacja seksualna

Adobe Stock

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało projekty rozporządzeń wprowadzających w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych nowy obowiązkowy przedmiot „edukacja zdrowotna”, obejmujący edukację seksualną - alarmuje Ordo Iuris.

W dniu 31 października Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji projekty rozporządzeń zmieniających podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (projekt nr 40) oraz dla szkół ponadpodstawowych (projekt nr 41). Wprowadzają one nowy przedmiot – „edukację zdrowotną”. Z treści tych projektów wynika, że dzieci, które ukończyły 9 lat, niezależnie od woli rodziców, mają być oswajane z tematyką seksualności. Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej dowiedzą się m.in., że „zachowania autoseksualne” (masturbacja/onanizm) to zachowania „należące do normy medycznej”. Dzieci na tym etapie edukacyjnym będą uczyły się także o „różnych modelach rodziny”, a w miejsce obecnych w podstawie programowej WDŻ treści pomagających oraz zachęcających do zawierania w przyszłości trwałych i stabilnych związków małżeńskich, otwartych na życie, uczniowie będą mieli opisywać zmiany mogące występować w rodzinach, takie jak separacja, rozwód oraz wejście rodziców w nowe związki, a także „z szacunkiem formułować komunikaty dotyczące decyzji innych osób związane z życiem rodzinnym, partnerskim i rodzicielskim, w tym dotyczące decyzji o związku formalnym, nieformalnym, niepozostawaniu w związku, separacji, rozwodu, rozstania, rodzicielstwa, rodzicielstwa adopcyjnego i zastępczego, bezdzietności”.
CZYTAJ DALEJ

Uczniowie będą słuchać o tym, „co wpływa na libido". Edukacja seksualna według B. Nowackiej

2024-11-13 12:42

[ TEMATY ]

edukacja seksualna

Adobe Stock

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało projekty rozporządzeń wprowadzających w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych nowy obowiązkowy przedmiot „edukacja zdrowotna”, obejmujący edukację seksualną - alarmuje Ordo Iuris.

W dniu 31 października Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji projekty rozporządzeń zmieniających podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (projekt nr 40) oraz dla szkół ponadpodstawowych (projekt nr 41). Wprowadzają one nowy przedmiot – „edukację zdrowotną”. Z treści tych projektów wynika, że dzieci, które ukończyły 9 lat, niezależnie od woli rodziców, mają być oswajane z tematyką seksualności. Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej dowiedzą się m.in., że „zachowania autoseksualne” (masturbacja/onanizm) to zachowania „należące do normy medycznej”. Dzieci na tym etapie edukacyjnym będą uczyły się także o „różnych modelach rodziny”, a w miejsce obecnych w podstawie programowej WDŻ treści pomagających oraz zachęcających do zawierania w przyszłości trwałych i stabilnych związków małżeńskich, otwartych na życie, uczniowie będą mieli opisywać zmiany mogące występować w rodzinach, takie jak separacja, rozwód oraz wejście rodziców w nowe związki, a także „z szacunkiem formułować komunikaty dotyczące decyzji innych osób związane z życiem rodzinnym, partnerskim i rodzicielskim, w tym dotyczące decyzji o związku formalnym, nieformalnym, niepozostawaniu w związku, separacji, rozwodu, rozstania, rodzicielstwa, rodzicielstwa adopcyjnego i zastępczego, bezdzietności”.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję