Przed kilku laty wielką popularnością cieszył się przygodowy film „Piraci z Karaibów”. Obecnie wchodzą na ekrany „Piraci z Karaibów: Na krańcu świata” - trzecia część tego popularnego cyklu, będącego zabawną kontynuacją mającego długą tradycję gatunku filmów o piratach, jak „Kapitan Blood” i „Karmazynowy pirat”. Pierwsza część tryptyku wydawała się lekka i dowcipna. Przygody kapitana Sparrowa opowiedziane zostały w stylu współczesnej młodzieżowej bajki, pełnej dowcipów słownych i sytuacyjnych. Druga część była dużo słabsza od pierwszej, a trzecia „Na krańcu świata” - jest filmem za długim i nużącym. Twórcy pomieszali tu wszystkie możliwe wątki z gatunku opowieści o piratach. Na plan pierwszy wysuwają się zmagania kapitana Sparrowa i innych piratów z diabolicznym Lordem Beckettem, wysłannikiem brytyjskiego dworu, a także motyw romansowy Willa i Elizabeth, ukazany tu jednak bezbarwnie. Akcję dodatkowo komplikuje fakt, że nie bardzo wiadomo, którą postać można zaliczyć do świata żywych, a która przyszła do nas z zaświatów, ponieważ autorzy pomieszali tutaj świat realny z pozagrobowym. Niektórzy piraci walczą ramię w ramię ze Sparrowem, inni zaś sprzymierzają się ze złym Lordem. Trudno się w tym wszystkim połapać. Wszystkie wątki filmu zostały niemiłosiernie wydłużone na siłę, a nadmiar efektów nie spowodował w konsekwencji wzrostu przejrzystości akcji. Długa i nudna trzecia część „Piratów z Karaibów” została prawdopodobnie zrealizowana z powodów marketingowych, producentom wydawało się zapewne, że olbrzymia promocja medialna spowoduje wzrost frekwencji na produkowanych awansem następnych częściach. Dlatego warto przestrzec widzów przed taką rozrywką.
„Piraci z Karaibów: Na krańcu świata” („Pirates of the Caribbean”: At World’s End”), USA, 2007. Reżyseria - Gore Verbinski. Wykonawcy: Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley, Geoffrey Rush i inni. Dystrybucja - Forum Film Poland
Karol Wojtyła 22 marca 1977 r. w bazylice Świętej Trójcy w Krakowie po raz pierwszy nazwał Piera Giorgia Frassatiego „człowiekiem ośmiu błogosławieństw”. Tego dnia odbywała się Msza św. inaugurująca wystawę przybliżającą krakowianom życiorys tercjarza dominikańskiego, o którym robiło się coraz głośniej już nie tylko we Włoszech.
Podczas kazania kardynał wyjaśnił, że usłyszał o Frassatim, kiedy sam był studentem polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Postać młodego turyńczyka od razu bardzo mu się spodobała, a życiorys Piera Giorgia wielokrotnie był inspiracją do działania. Stało się tak chociażby w przypadku słynnych spływów kajakowych ze studentami. Pomysł Karola Wojtyły bazował dokładnie na koncepcji Towarzystwa Ciemnych Typów.
W Veszprém na Węgrzech odbyła się beatyfikacja Márii Magdolny Bódi. Zginęła w 1945 r. w wieku 24 lat broniąc się przed gwałtem ze strony radzieckiego żołnierza. W imieniu Papieża beatyfikacji dokonał kard. Péter Erdő. „Poświęciła swe życie w obronie wiary i czystości”- powiedział prymas Węgier.
W homilii kard. Erdő przypomniał okoliczności jej męczeństwa. „Mária Magdolna przebywała wraz z kilkoma kobietami i dziećmi przy wejściu do schronu urządzonego na dziedzińcu lokalnego zamku, kiedy zaatakowało ich dwóch uzbrojonych żołnierzy radzieckich. Jeden z nich wysłał Márię Magdolnę do schronu, ale ona wiedziała, co ją czeka, ponieważ wiele słyszała o przemocy popełnianej przez żołnierzy. Aby bronić dziewictwa, dźgnęła żołnierza małymi nożyczkami, które miała w kieszeni, i próbowała uciec, ostrzegając inne kobiety przed niebezpieczeństwem. Chwilę później żołnierz, który zaatakował Márię Magdolnę, pojawił się na dziedzińcu i natychmiast strzelił: według relacji sześć kul utkwiło w ciele dziewczyny. Po pierwszym strzale Mária Magdolna zatrzymała się, po drugim podniosła ręce do nieba, a następnie złożyła je, wypowiadając następujące słowa: ‘Panie, mój Królu! Zabierz mnie do siebie!’”.
Arcybiskup synajski Damian, który od ponad pół wieku jest przełożonym klasztoru św. Katarzyny na Synaju i tym samym stoi na czele autonomicznego prawosławnego Kościoła Synajskiego, zapowiedział ustąpienie z tego urzędu. 90-letni hierarcha złożył to oświadczenie 4 września, gdy prawosławie wspomina proroka Mojżesza, którego imię związane jest z tym miejscem, gdyż tam, na górze Synaj otrzymał on od Boga tablice Dekalogu. Arcybiskup oznajmił także o zamiarze uruchomienia procedury wybrania swego następcy.
Decyzja Damiana kończy kilkumiesięczny spór w łonie tego najstarszego, istniejącego nieprzerwanie do dzisiaj klasztoru, którego początki sięgają pierwszej połowy VI wieku. Oznacza ona m.in. ponowne otwarcie tego miejsca, które kilka dni temu zostało zamknięte dla większości przebywających tam mnichów, a także dla pielgrzymów i turystów. Nastąpiło to po wejściu arcybiskupa do klasztoru w towarzystwie uzbrojonej ochrony i kilku opowiadających się za nim mnichów, podczas gdy pozostałych, którzy wcześniej wystąpili przeciw niemu i zażądali jego ustąpienia, wypędzono. Ihumen (przełożony klasztoru, czyli abp Damian) wykreślił ich ze spisu członków bractwa zakonnego, co automatycznie pozbawiało ich zezwolenia na pobyt w Egipcie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.