Reklama

Jaka przyszłość mediów publicznych

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Obowiązująca Ustawa o Radiofonii i Telewizji nie gwarantuje apolityczności i niezależności mediów publicznych. - Potrzebna jest nowa ustawa - uważa Witold Kołodziejski z KRRiTV.
O przyszłości mediów publicznych w Polsce dyskutowali w Warszawie szefowie mediów, dziennikarze i politycy. Prelegenci zgodni byli co do tego, że media publiczne są potrzebne i muszą istnieć. - Nie powinny być prywatyzowane, bo rynek nigdy nie będzie w stanie realizować zadań misyjnych - przekonywał Witold Kołodziejski. - Dziś na rynku mediów w Polsce tylko media publiczne produkują programy, które nie muszą przynosić zysków - dodał pełniący obowiązki prezesa TVP Andrzej Urbański.
Dlatego też zarówno telewizja publiczna, jak i radio mogą pozwolić sobie na emitowanie „niekomercyjnych” programów, takich jak teatr, reportaż, dokument.
Żeby jednak mogły to robić, trzeba pilnować, w czyich są rękach. Zdaniem Janiny Jankowskiej, przewodniczącej Rady Programowej TVP, jeżeli władze w mediach publicznych powoływane są przez administrację państwową, to musi się to odbić na programie. - Oczywiście, może się zdarzyć rewelacyjny prezes, który samorzutnie odetnie się od wpływów politycznych, ale jeżeli zachowany zostanie mechanizm wyboru władz mediów w kluczu politycznym, to skąd mamy wiedzieć, jak się zachowa władza po następnych wyborach? Jeżeli np. wygra PO, to może sprywatyzować dwa kanały telewizji publicznej, w których pojawią się programy typu „Big Brother” - przestrzegała Janina Jankowska. Dodała, że media nie mogą być kartą przetargową w układach politycznych, a - niestety - dziś politycy traktują media, jakby byli ich właścicielami.
Zdaniem senatora i publicysty „Niedzieli” Czesława Ryszki, w mediach publicznych musi być szczególna odpowiedzialność za prawdę, czyli zgodność przekazu z rzeczywistością. - Media publiczne muszą służyć dobru wspólnemu, promować polską kulturę, historię, budować polską tożsamość - konkludował Czesław Ryszka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

„Bądź pozdrowiona Matko Częstochowska!” – tysiące pielgrzymów dociera na Jasną Górę

2025-08-25 14:02

[ TEMATY ]

Jasna Góra

Matka Częstochowska

bądź pozdrowiona

tysiące pielgrzymów

Monika Książek

Mali pielgrzymi w drodze na Jasną Górę

Mali pielgrzymi w drodze na Jasną Górę

Matka Boża Częstochowska jest najbliższa naszemu sercu - wyznają ci, którzy pielgrzymują teraz na „Imieniny Maryi” na Jasną Górę pieszo, rowerami, biegiem i na rolkach. W wigilię uroczystości Matki Bożej Częstochowskiej docierają kolejne pielgrzymki, diecezjalna z Tarnowa, trzy paulińskie i kilkadziesiąt małych grup, w tym jedna ze Słowacji. Z Warszawy, jak zwykle, przyjedzie też pielgrzymka na rolkach. Pątniczy strumień napływać będzie aż do wieczora.

Abp Wacław Depo, wskazując na wciąż aktualny w polskiej duchowości fenomen pielgrzymowania, zwłaszcza pieszego, na Jasną Górę, podkreśla znaczenie oddziaływania Matki Bożej.
CZYTAJ DALEJ

Zmiany kapłanów 2025 r.

Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.

Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
CZYTAJ DALEJ

Rzecznik KEP o powodach restrukturyzacji mediów Episkopatu

2025-08-25 20:09

[ TEMATY ]

episkopat

KAI

Rzecznik KEP

Opoka

restrukturyzacja mediów

biuro prasowe KEP

episkopat.pl

Rzecznik KEP ks. Leszek Gęsiak SJ

Rzecznik KEP ks. Leszek Gęsiak SJ

O powodach restrukturyzacji mediów powołanych przez Konferencję Episkopatu Polski - portalu Opoka, Katolickiej Agencji Informacyjnej i biura prasowego KEP mówił w poniedziałek na Jasnej Górze rzecznik KEP ks. Leszek Gęsiak.

Na konferencji prasowej po obradach Rady Biskupów Diecezjalnych, która odbyła się w poniedziałek na Jasnej Górze, ks. Gęsiak przypomniał, że na ostatnim Zebraniu Plenarnym KEP w Katowicach w czerwcu br. podjęta została decyzja o zreformowaniu mediów podległych Episkopatowi, czyli Katolickiej Agencji Informacyjnej, portalu Opoka i biura prasowego KEP.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję