Spotkanie rozpoczęło się o godz. 12.00 modlitwą Anioł Pański i trwało do godz. 19.00. O. Jacek Granatowski SJ, prowadzący „HaDeS” przybliżał nam treść listu apostolskiego Jana Pawła II Mane nobiscum Domine, wydanego na Rok Eucharystii. Odbyły się również spotkania w kręgach, podczas których dyskutowaliśmy na temat tekstu Listu i zastanawialiśmy się, jaki jest cel Eucharystii. Próbowaliśmy też odpowiedzieć sobie na pytania: Czy jako harcerz jestem prawdziwym uczniem Jezusa? Czego mi brakuje, aby stać się świadkiem i głosicielem Dobrej Nowiny? Co mogę zrobić, by wraz z innymi członkami mojej drużyny odpowiedzieć na wezwanie Ojca Świętego, zawarte w Liście: „W tym Roku Eucharystii od chrześcijan oczekuję dawania z większą mocą świadectwa obecności Boga w świecie. Nie bójmy się mówić o Bogu i z podniesionym czołem nosić znaki wiary”.
Ponadto uczestniczyliśmy w przygotowanych medytacjach (w ramach rachunku sumienia); odbyło się również nabożeństwo pokutne, podczas którego mieliśmy możliwość pojednania się z Bogiem.
Szczególnym momentem na naszych rekolekcjach była Droga Krzyżowa, podczas której rozważaliśmy poszczególne fragmenty Pisma Świętego. Był to czas zastanowienia nad sobą i nad swoją relacją z Jezusem - czas poświęcony zrozumieniu celu Męki Pańskiej i Śmierci Krzyżowej.
Po odmówieniu dziesiątka Różańca zorganizowaliśmy obrzędowy, harcerski kominek. Jego celem było zaprezentowanie kadrze harcerskiej, jakie są drogi dojścia do Pana Boga i w jaki sposób my, harcerze, możemy pomóc naszym podopiecznym kroczyć właściwą drogą.
Po błogosławieństwie i zawiązaniu kręgu, uczestnicy „HaDeS”-u rozeszli się do swoich domów.
Uważam, że było to bardzo owocne spotkanie i dziękuję tym wszystkim, którzy w nim uczestniczyli.
Święty Paweł VI uważał go za wzór do naśladowania dla wszystkich współczesnych księży cierpiących na kryzys tożsamości.
Święty Jan z Ávili urodził się w rodzinie szlacheckiej o korzeniach żydowskich. Już jako 14-latek studiował prawo na uniwersytecie w Salamance, a potem filozofię i teologię w seminarium w Alcalá. Od samego początku jednak chciał służyć biednym. Po śmierci swoich rodziców rozdał majątek ubogim, a na przyjęcie po święceniach kapłańskich zaprosił dwunastu żebraków i osobiście im usługiwał. Jego wielkim pragnieniem były misje w Ameryce, jednak na polecenie arcybiskupa Sewilli został misjonarzem ludowym. Głosząc misje w Andaluzji, katechizował dzieci, uczył dorosłych modlitwy, był gorliwym spowiednikiem. W 1531 r. trafił do więzienia inkwizycji, gdyż oskarżono go o herezję iluminizmu (przeświadczenie, że prawdę można poznać wyłącznie intuicyjnie, dzięki oświeceniu umysłu przez Boga). Po licznych interwencjach oczyszczono go jednak z zarzutów i został uwolniony. Założył m.in. uniwersytet w Baeza, na południu Hiszpanii. Powołał także do istnienia stowarzyszenie życia wewnętrznego. Prowadził korespondencję duchową m.in. z Ludwikiem z Granady, Ignacym Loyolą i Teresą z Ávili.
Abp Timothy Broglio, przewodniczący Konferencji Episkopatu USA (USCCB)
Abp Timothy Broglio, przewodniczący Konferencji Episkopatu USA (USCCB), wyraził swoją radość z powodu wyboru kard. Roberta Prevosta na 267. Papieża. Jak podkreślił, jego pierwsze słowa wskazują na „drogę pokoju, jedności i działalności misyjnej”.
W wywiadzie dla mediów watykańskich, kilka godzin po wyborze nowego Papieża, abp Broglio wyraził głębokie poczucie radości i zaufania wobec pontyfikatu Leona XIV, mieszając je z początkowym zaskoczeniem wyborem kardynałów podczas konklawe, z którego jest „bardzo zadowolony”. Podkreślając jego ciepło, otwartość i autentyczną chęć współpracy, przewodniczący episkopatu USA wspomniał również o „serdeczności i ogromnym pragnieniu wspólnej pracy i bycia użytecznym”. Zapewnił również o modlitwie na początku tej misji oraz o tym, by pontyfikat ten przebiegał w duchu spokoju.
W insygniach noszonych przez Papieża w dniu wyboru 8 maja ukryty jest prawdziwy program świętości biskupiej. Przechowywane w nich fragmenty kości należą do świadków świętości związanych z zakonem augustianów, ucieleśniających wierność, reformę, służbę i męczeństwo.
W centrum znajdują się relikwie św. Augustyna, wielkiego Ojca Kościoła, który uczy, jak podążać drogą wewnętrznego życia, by odnaleźć Boga, a także cztery inne relikwie: św. Moniki, św. Tomasza z Villanuevy, błogosławionego Anzelma Polanco i czcigodnego Giuseppe Bartolomeo Menochio.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.