Bp Solarczyk: Twitter to doskonały kanał dla nowej ewangelizacji
Twitter to doskonały kanał dla nowej ewangelizacji - podkreślił w rozmowie z KAI bp Marek Solarczyk, który od 2013 roku publikuje tam swoje wpisy. Zaznacza, że Dobrą Nowinę trzeba głosić wszelkimi możliwymi sposobami, a media społecznościowe to coraz bardziej dynamicznie rozbudowujący się areopag gdzie można spotkać tysiące, a nawet miliony ludzi.
- Twitter jest więc doskonałą odpowiedzią na szybkie tempo życia i natłok informacji. Myśl, która nie przekracza 140 znaków ma szansę dotrzeć do szerokiego odbiory prowokując go do refleksji - zwraca uwagę duchowny. I jak dodaje - Taki jest również cel moich tweetów, które codziennie wczesnym rankiem pojawią się w przestrzeni wirtualnej. Większość z nich to zwięzły komentarz do codziennej Ewangelii.
W ostatnich dniach na rynku wydawniczym pojawiła publikacja "Ćwierkać o pięknie Boga i Jego Miłości", będąca zbiorem tweetów bp Marka Solarczyka z 30 miesięcy jego duszpasterskiego posługiwania. Pierwszy wpis pojawił się 28 maja 2013 roku w rocznicę jego święceń prezbiteratu. - Była to odpowiedź na pytania i refleksje internatów pojawiające się na moim fanpage'u - wspomina bp Solarczyk. Od tamtego czasu w przestrzeni wirtualnej jest już 1,5 tys. tweetów. - Każdy z nich jest dla mnie okazją do szczególnego zatrzymania się nad Słowem Bożym, a poprzez Twittera podzielenia się przemyśleniami ze znaczną grupą od biorców - wyznaje bp Solarczyk.
Wyraził jednocześnie nadzieję, że publikacja książkowa przyczyni się do tego by to co pojawia się na stronach internetowych, stanie się także okazją do dłuższego zatrzymania się i głębszej refleksji nad życiem duchowym i relacjami z innymi, także w czasie kiedy człowiek jest poza światem wirtualnym.
W czwartek bp Marek Solarczyk weźmie udział w debacie Stacja7.pl na temat mediów społecznościowych. Natomiast publikację poświęconą swoim tweetom będzie podpisywał w sobotę w Arkadach Kubickiego na stoisku Wydawnictwa Zgromadzenia Sióstr Loretanek od godz. 13.00.
Seria ujawnionych, sensacyjnych informacji dotyczących działalności portalu „Twitter”, obnaża podwójne standardy i hipokryzję wielkich korporacji z branży mediów społecznościowych w Ameryce. Dowodzi też ich politycznego zaangażowania po wyłącznie jednej stronie barykady…
Nowy właściciel Twittera, Elon Musk, za pośrednictwem niezależnych dziennikarzy śledczych, opublikował pierwszą część dokumentów dotyczących wcześniejszej działalności kupionego przez niego portalu. Chodzi o strategię działań Twittera wobec głośnych spraw z amerykańskiego życia publicznego ostatnich lat – aferę związaną z laptopem Huntera Bidena, syna obecnego prezydenta USA, czy kulisy zablokowania Donalda Trumpa na Twitterze.
W rocznicę śmierci św. Jana Pawła II prezentujemy wzruszający fragment książki Magdaleny Wolińskiej-Riedi „Zdarzyło się w Watykanie”, w którym moment odejścia Ojca Świętego opisuje Massimiliano – ówczesny sanitariusz w Poliklinice Gemelli w Rzymie.
– Prawie dwadzieścia lat temu watykańska służba zdrowia organizowała specjalną ekipę do opieki nad coraz bardziej schorowanym Janem Pawłem II. Pracowałem wtedy w Poliklinice Gemelli w Rzymie. Kilkakrotnie zdarzyło mi się opiekować papieżem podczas jego pobytów w tym szpitalu. Kolega, z którym tam współpracowałem, wymienił moje nazwisko, kiedy kompletowano wspomnianą ekipę. Kilka miesięcy później, w 2002 roku, trafiłem do Watykanu. Był to bez wątpienia trudny czas. Najtrudniejszy w mojej medycznej karierze. W Gemelli, gdzie pracowałem od 1990 roku, kiedy miewałem do czynienia z Ojcem Świętym, to jedynie przez kilka godzin, najwyżej kilka dni. Tutaj ta opieka miała być na stałe, a przy tym nabrała zupełnie innego, bardzo osobistego charakteru.
Malejąca liczba czytelników oraz rosnące koszty drukarskie i wydawnicze sprawiły, iż po 102 latach przestał wychodzić "Katorikku shimbun" - jedyne pismo katolickie w Japonii. Ostatni jego numer ukazał się z datą 30 marca. Redakcja gazety, żegnając się ze swymi dotychczasowymi odbiorcami, zapowiedziała, że ruszy strona internetowa, która będzie zamieszczać bieżące wiadomości z życia Kościoła w kraju i na świecie.
„Biorąc pod uwagę obecną sytuację biznesową gazety i rozprzestrzenianie się Internetu, od kilku lat rozważamy, w jaki sposób powinniśmy rozpowszechniać informacje o Kościele katolickim w Japonii” - oświadczył już w marcu ub.r. przewodniczący Konferencji Biskupów Katolickich Japonii kard. Tarcisio Isao Kikuchi. Oznajmił wówczas, że episkopat postanowił „rozpocząć konkretne prace nad stworzeniem nowej formy informowania”. W ten sposób o północy 1 kwietnia zaczęła działać strona Catholic Japan News, która na razie będzie dostępna tylko w języku japońskim.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.