Twarzą kampanii promującej Małopolskę w czasie Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 będzie o. Leon Knabit, benedyktyn z Tyńca. „Osoba kochana przez młodych i bardzo aktywna w mediach społecznościowych, czyli w kanałach, które chcemy wykorzystać do promocji Małopolski w związku z ŚDM – mówi Gabriela Prokocka-Kazek. – Chcemy, aby ta kampania pokazywała region jako uosobienie harmonii, mądrości i fantazji – wartości, które wynikają z tożsamości marki Małopolska” – dodaje dyrektor departamentu marki Małopolska.
Komunikacja ma być oparta na połączenie mądrości z inteligentnym humorem, w co bardzo dobrze wpisuje się o. Leon Knabit. Hasłem kampanii będzie: „Młodość to stan ducha”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
„Mamy nadzieję, że pielgrzymi, którzy przyjadą do nas w czasie ŚDM, dzięki naszym działaniom promocyjnym wrócą tu i będą uprawiali nie tylko turystykę religijną, ale pokażemy im Małopolskę jako region, do którego warto przyjechać za kilka miesięcy, ale też, że warto tutaj zainwestować i otworzyć swój biznes” – mówi Jacek Pilch, pełnomocnik Województwa Małopolskiego ds. ŚDM 2016.
Podczas ŚDM Marszałek Województwa Małopolskiego wręczy papieżowi Franciszkowi specjalny różaniec wykonany przez niepełnosprawne dzieci. Różaniec nawiązuje do małopolskiej tradycji – jest koloru czerwonego i wykonany z masy chlebowej, tak jak pierwsze korale.
Jacek Pilch zapowiedział, że do promocji Małopolski w czasie ŚDM zostanie wykorzystane także papieski samochód Renault. Możliwe, że będzie można się także przejechać taksówką z o. Leonem.
Kampania jest adresowana zarówno do Małopolan, mieszkańców całej Polski, a ze względu na charakter ŚDM także do odbiorcy międzynarodowego. Do promocji wykorzystane zostaną telewizja, prasa i outdoor. Kampania ruszy w czerwcu na facebookowym profilu „Małopolska” i profilu ŚDM Kraków 2016. Organizatorzy zakładają, że dzięki kampanii logo Małopolski dotrze do 25 milionów odbiorców.