Peregrynacja obrazu Jezusa Miłosiernego w naszych parafiach jest wielkim wydarzeniem dla wiernych. W dzisiejszych czasach, które między innymi wpędzają nasze społeczeństwo w bolesną
przepaść nędzy i poniżenia ludzkiej godności, obraz Jezusa pomaga nam podnosić oczy ku górze. Otwiera w sercach ścieżki nadziei. Pozwala na kontemplację Zbawiciela, Jego wielkości
i łaski miłosierdzia, mocy i przeogromnej miłości. W parafiach ziemi toruńskiej trwa wielka odnowa życia w duchu chrześcijańskiej miłości. Otwierają się serca,
które latami były zatwardziałe i nieczułe, obojętne na Boskie Dzieło Zbawienia. Usta i ręce układają się w modlitewnym geście przebłagalnym za nasze ludzkie
słabości i codzienne upadki. Parafialne konfesjonały czekają na naszą pokorę, na skruchę i żal grzesznika. Żal szczery, głęboko przemyślany i prawdziwy.
„Raduje się serce moje tym tytułem miłosierdzia” - mówi sam Pan Jezus. A św. s. Faustyna zanotowała: „Zrozumiałam, że największym przymiotem jest miłość i miłosierdzie.
Ono łączy stworzenie ze Stwórcą. Największą miłość i przepaść miłosierdzia poznaję we Wcieleniu Słowa, w Jego Odkupieniu i tu poznałam, że ten przymiot
jest największy w Bogu”.
Peregrynacja obrazu Jezusa Miłosiernego jest również wielkim przeżyciem dla ludzi chorych i cierpiących. Odprawiane dla nich specjalne Msze św., kończące się uroczystym błogosławieństwem
Najświętszym Sakramentem, wlewają w ich serca strumienie nadziei. Rozpalają płomyczki pocieszenia, umacniają ich w duchu jedności z Chrystusem. Nie wstydzimy się tych
gorących łez wzruszenia i podziękowania, że mogliśmy znowu w cichości kontemplować ten wielki dar Bożej Miłości. „Miłosierdzie jest kwiatem Miłości. Bóg jest Miłością, a miłosierdzie
jest Jego czynem, w miłości się poczyna, w miłosierdziu się przejawia”, „O, jak Bóg jest nieskończenie dobry, ściga nas swoją dobrocią” - napisała św. s. Faustyna.
Niech ta wielka dobroć i miłość umocni nas, pomaga podnosić się z upadków oraz pobudza do wzajemnej miłości, jakiej wzór daje nam sam Chrystus.
Pismo Święte podkreśla potrzebę uczciwości. Jezus uczy, że kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny; a kto w drobnej rzeczy jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie.
Jezus powiedział do uczniów: «Pewien bogaty człowiek miał rządcę, którego oskarżono przed nim, że trwoni jego majątek. Przywołał więc go do siebie i rzekł mu: „Cóż to słyszę o tobie? Zdaj sprawę z twego zarządzania, bo już nie będziesz mógł zarządzać”. Na to rządca rzekł sam do siebie: „Co ja pocznę, skoro mój pan odbiera mi zarządzanie? Kopać nie mogę, żebrać się wstydzę. Wiem już, co uczynię, żeby mnie ludzie przyjęli do swoich domów, gdy będę odsunięty od zarządzania”. Przywołał więc do siebie każdego z dłużników swego pana i zapytał pierwszego: „Ile jesteś winien mojemu panu?” Ten odpowiedział: „Sto beczek oliwy”. On mu rzekł: „Weź swoje zobowiązanie, siadaj prędko i napisz: pięćdziesiąt”. Następnie pytał drugiego: „A ty ile jesteś winien?” Ten odrzekł: „Sto korców pszenicy”. Mówi mu: „Weź swoje zobowiązanie i napisz: osiemdziesiąt”. Pan pochwalił nieuczciwego rządcę, że roztropnie postąpił. Bo synowie tego świata roztropniejsi są w stosunkach z podobnymi sobie ludźmi niż synowie światłości. Ja też wam powiadam: Pozyskujcie sobie przyjaciół niegodziwą mamoną, aby gdy wszystko się skończy, przyjęto was do wiecznych przybytków. Kto w bardzo małej sprawie jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny; a kto w bardzo małej sprawie jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie. Jeśli więc w zarządzaniu niegodziwą mamoną nie okazaliście się wierni, to kto wam prawdziwe dobro powierzy? Jeśli w zarządzaniu cudzym dobrem nie okazaliście się wierni, to któż wam da wasze? Żaden sługa nie może dwom panom służyć. Gdyż albo jednego będzie nienawidził, a drugiego miłował; albo z tamtym będzie trzymał, a tym wzgardzi. Nie możecie służyć Bogu i Mamonie!»
W szkolnej rzeczywistości już dość dawno nastąpiło odejście od rozumienia kanonu kultury, w tym kanonu literackiego, jako wzorca i miary, z którą należy się wciąż na nowo konfrontować na naszej drodze ku mądrości. W tzw. wykazie lektur, zawartym w podstawie programowej języka polskiego, tylko niektóre tytuły można byłoby uznać za kanoniczne w tym właśnie sensie. Kwestia zawartości owego spisu lektur od dawna budzi emocje i rodzi szereg pytań w tej materii - pisze Artur Górecki na stronie Ordo Iuris.
Zmiany, które przygotowało i częściowo już wdrożyło Ministerstwo Edukacji Narodowej pod kierownictwem Barbary Nowackiej (dalsze zmiany są zapowiadane jako „Reforma26”) to prawdziwa destrukcja tego, co ze spraw ważnych, związanych z kulturą zakorzenienia, jeszcze w polskiej szkole zostało.
W Muzeum Narodowym Republiki Kazachstanu w Astanie prezentowane są księgi i symbole religijne.
Wystawa pt. „Bezcenne skarby tradycji religijnych świata” została przygotowana z okazji VIII Kongresu Przywódców Religii Świata i Tradycyjnych przez Centrum Dialogu Międzyreligijnego we współpracy z Muzeum Narodowym Republiki Kazachstanu. Jej celem jest wzmocnienie wzajemnego zrozumienia pomiędzy przedstawicielami różnych religii i kultur, zaprezentowanie duchowego dziedzictwa religii świata oraz promowanie wartości pokoju i harmonii.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.