Reklama

Akcja "Krzyś"

We wspomnienie św. Krzysztofa, patrona kierowców i podróżujących odbył się przy rondzie Dmowskiego w Warszawie niecodzienny happening. Współpracownicy MIVA Polska i policjanci rozprowadzali wśród kierowców plakietki "Krzysia", przedstawiające uśmiechniętego człowieka, z samochodem na głowie zamiast kapelusza. Była to forma propagowania trzeźwości wśród automobilistów.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Pomysł zaczerpnięto z Wielkiej Brytanii, gdzie od lat funkcjonuje Boby, oznaczający człowieka, który w czasie zakrapianych imprez powstrzymuje się od alkoholu po to, by na koniec odwieźć bezpiecznie innych uczestników zabawy do ich domów. Osoba, mająca "na głowie" innych imprezowiczów cieszy się powszechnym szacunkiem i nikt nie nakłania jej do picia.
Inicjatywa podobnej akcji w Polsce wyszła od MIVA Polska, zajmującej się pozyskiwaniem funduszy na zakup środków transportu dla misjonarzy. Dlatego znaczki "Krzysia" rozprowadzane są odpłatnie, a dochód z akcji będzie przeznaczony na ufundowanie barki dla polskich misjonarzy poruszających się po Amazonce. Plakietkę zaprojektował znany rysownik Andrzej Mleczko. Nazwa "Krzyś", nawiązuje do św. Krzysztofa, a nie jak spekulowali niektórzy do obecnego szefa MSWiA.
W akcję czynnie włączyli się funkcjonariusze z Komendy Stołecznej Policji. Widzą w tym szansę poprawy sytuacji na drogach. Policyjne statystyki są bowiem zatrważające. Tylko w ubiegłym roku nietrzeźwi kierowcy spowodowali w Polsce 4460 wypadków, zginęło w nich 568 osób, ponad 6 tys. zostało rannych. Policja zatrzymała aż 160 tys. osób prowadzących samochód po spożyciu alkoholu.
Plakietki "Krzysia" można nabywać w parafiach i w sklepie przy ul. Twardej 28 w Warszawie (rondo ONZ, markiza z napisem - MIVA Polska). Organizatorzy chcą także zainteresować rozprowadzeniem plakietek odpowiednie instytucje przy urzędach gmin, starostw i miast oraz placówki zajmujące się sprawą trzeźwości. Plakietka kosztuje 5 zł. Przy zamówieniu co najmniej 10 sztuk "Krzyś" może być wysyłany pocztą. Zainteresowane placówki i osoby prywatne powinny się kontaktować z MIVA Polska.

MIVA Polska, ul. Byszewska 1, skr. poczt. 112, 03-729 Warszawa 4, tel. (0-22) 678-59-83, fax (0-22) 743-95-27.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Argentyna: biznesmen zostanie wyniesiony na ołtarze?

2025-01-14 07:17

[ TEMATY ]

beatyfikacja

pl.wikipedia.org

Enrique Shaw

Enrique Shaw

Nabiera tempa proces beatyfikacyjny argentyńskiego biznesmena Enrique Shawa (1921-1962). Cud przypisywany jego wstawiennictwu przeszedł etap medyczny i będzie go obecnie oceniać komisja teologów Dykasterii Spraw Kanonizacyjnych. Wicepostulator procesu, biskup polowy Argentyny Santiago Olivera poinformował o tym z Rzymu 9 stycznia argentyńską agencję katolicką AICA.

Wyjaśnił, że cudowne uzdrowienie „potwierdziły wprawdzie konsultacje lekarskie, ale musimy być bardzo ostrożni, ponieważ sprawę bada komisja teologów, a następnie zajmą się nią biskupi i kardynałowie”. Hierarcha zaznaczył, że „jeśli wszystko pójdzie dobrze, prefekt Dykasterii kard. Marcello Semeraro przedstawi Ojcu Świętemu zezwolenie na ogłoszenie dekretu beatyfikacyjnego”.
CZYTAJ DALEJ

Kim jest Jezus dla mnie?

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii Mk 1, 21-28.

Wtorek, 14 stycznia
CZYTAJ DALEJ

Klerycy a internet. We Włoszech prawie wszyscy mają profil w społecznościówkach

2025-01-14 19:11

[ TEMATY ]

klerycy

Włochy

alumni

media społecznościowe

Archiwum prywatne

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

Rektor seminarium wraz z klerykami na polach festiwalu

99 proc. włoskich alumnów ma profil w mediach społecznościowych. Tymczasem kiedy wstępowali do seminarium, nie miał go co dziesiąty kandydat do kapłaństwa (9,1 proc.). Wyniki trzyletnich badań ujawnił Fabio Bolzetta, przewodniczący Stowarzyszenia Włoskich Katolickich Stron Internetowych (WeCa).

Wynika z nich, że dla 88 proc. kleryków konta w mediach społecznościowych „mogą być narzędziami użytecznymi w duszpasterstwie” i zamierzają ich używać w pełnieniu swojej przyszłej posługi. Najczęściej korzystają oni z WhatsAppa (96,2 proc.), Facebooka (74,2 proc.), Instagrama (70,8 proc.), YouTube’a (67,5 proc.) i TikToka (15,3 proc.).
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję