Reklama

Niedziela Sandomierska

Muzyczni siewcy słowa

Ufam, to zespół katolicki, który działa od 2016 r. Ich utwory obejmują każdy klimat muzyczny, a pomysły do tworzenia tekstów czerpią z Biblii. Właśnie wydali debiutancką płytę pt. Jak dziecko. O jej powstaniu opowiada Marcin Walas, saksofonista zespołu.

Niedziela sandomierska 37/2024, str. V

[ TEMATY ]

muzyka chrześcijańska

Archiwum prywatne

Ks. Radosław Koterbski, wokalista zespołu i Marcin Walas, saksofonista

Ks. Radosław Koterbski, wokalista zespołu i Marcin Walas, saksofonista

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Ks. Wojciech Kania: Udało się wydać pierwszą płytę.

Marcin Walas: Tak udało się i chyba nikt na początku drogi to znaczy pierwszego spotkania zespołu nie myślał, że to się stanie. Po prostu były to luźne spotkania, żeby sobie coś pograć. To kolejny dowód na to, że trzeba UFAĆ, bo jak coś jest w planach Pana to tak będzie. Szczerze wierzę w to, że spotkanie sześciu osób nie było przypadkowe i przyniosło owoc jakim jest płyta.

Reklama

Długa była droga od pomysłu do realizacji?

Droga była bardzo długa, bo kilkuletnia. Jak już wspominałem, na początku płyta nie była celem, a nawet chyba nikt o niej nawet nie marzył. Po prostu graliśmy sobie. Pierwszy cel występów publicznych pojawił się gdy nasza twórczość zaczęła się kleić w jakąś formę. Tak, to wtedy powiedzieliśmy sobie będziemy grać dla ludzi. Ale jeszcze o płycie nikt nie myślał. Dopiero po zagraniu kilku koncertów i otrzymaniu informacji zwrotnych od uczestników wydarzeń, pojawiła się chęć rejestracji muzyki. I tak się stało, udało się nagrać dwa utwory jako demo. No i od tego się zaczęło poważniejsze myślenie, ale na to potrzeba środków, których nie było. Pomysłodawcą założenia „zrzuty” był ks. Radek Koterbski i tak w niedługim czasie wpłynęła od ludzi dobrej woli wymagana suma na rejestrację płyty. A to był dopiero początek problemów, ponieważ zebrać sześć osób i realizatora było bardzo trudno i trwało to ponad dwa lata, ale przyświecała nam wiara i słowo UFAM.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Skąd pomysł na tytuł?

Już dokładnie nie pamiętam, wyszło to na jednej z prób, ale kto ją zaproponował, umknęło mi.

Teksty umieszczone na płycie mają wybitnego autora.

Autora tekstów lepszego nie mogliśmy sobie wymarzyć ponieważ teksty pochodzą wprost z Pisma Świętego, a dobiera je zazwyczaj ks. Radek Koterbski. Muzyka natomiast to już propozycja całego zespołu, choć na próby często księża tzn. ks. Radek i ks. Michał Wrona przyjeżdżali już z gotowymi propozycjami, które zespół „szlifował”.

Czego może się spodziewać odbiorca słuchający płytę?

A to dobre pytanie. Raczej tego co na niej jest się nie spodziewa nikt. Jak zaczynamy komuś mówić o płycie, że to psalmy, które słyszy na Mszy św., to nastawienie jest już oczywiste – muzyka liturgiczna, a tu szok. Piękne głębokie teksty przedstawione niemalże rozrywkowo, rytmicznie w różnych stylach muzycznych. Pełne zaskoczenie było nie raz, o czym świadczą informacje zwrotne wielu osób.

Gdzie można kupić płytę?

W zasadzie płyta nie trafiła do regularnej sprzedaży. Można ją nabyć przy okazji naszych koncertów. Pomyśleliśmy, że skoro ludzie złożyli się na jej powstanie, to niech ludzie ją dostaną. I tak nasza muzyka jest dostępna na YouTube, Spotify czy na naszej stronie internetowej www.ufam.com.pl

2024-09-10 13:40

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

“Usłyszeliśmy twarz Boga” – cuda, gwiazdy i niespodzianki koncertu Deus Meus

[ TEMATY ]

Łódź

abp Grzegorz Ryś

muzyka chrześcijańska

Piotr Drzewiecki

Ponad tysiąc osób z całej Polski, ponad dwie godziny modlitwy, muzyki i dobrego słowa, ponad 11 tysięcy zł. zebrane na budowę pierwszego hospicjum dla dzieci na Litwie – tak w skrócie można opisać jubileuszowy koncert Deus Meus w Łodzi. Ale zamknąć to wydarzenie w tym jednym zdaniu to jakby… nie powiedzieć prawie nic. Abp Grzegorz Ryś zdradził z czego musiał zrezygnować, by z nami być.

Koncert zaczął się w małej salce, tak jak cała historia Deus Meus. Na modlitwie. Staliśmy w tej małej salce wszyscy razem. Mietek Szcześniak, ks. Jakub Bartczak, Joszko Broda, Daga Gregorowicz, młodzi z kwartetu smyczkowego i wszyscy artyści Deus Meus. Mały pokoik wielkiego pragnienia. Wieczernik Adwentu. Była 19.50. Wyszliśmy z salki do kościoła, gdzie – jak się potem okazało – czekało grubo ponad tysiąc osób z całej Polski: z Krakowa, Cieszyna, Szczecina, Aleksandrowa, Częstochowy, Wrocławia, Warszawy, Łodzi (oczywiście) i z wielu innych miast i wiosek.
CZYTAJ DALEJ

To on wybrał mnie

Niedziela Ogólnopolska 17/2025, str. 10-12

[ TEMATY ]

bł. Carlo Acutis

carloacutis.com

Carlo Acutis

Carlo Acutis

W wielu wywiadach mama przyszłego świętego – Antonia Salzano Acutis podkreślała, że bardzo ważny wpływ na katolickie wychowanie jej dziecka miała polska niania. Jako pierwsi w Polsce publikujemy wywiad z Beatą Anną Sperczyńską – nianią Carla Acutisa.

Krzysztof Tadej: Kiedy poznała Pani Carla Acutisa? Jak wyglądało Wasze pierwsze spotkanie?
CZYTAJ DALEJ

Łódź: Na początek nowego sezonu artystycznego

2025-09-08 17:51

[ TEMATY ]

archdiecezja łódzka

Piotr Drzewiecki

Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.

W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję