Chrześcijanie żyjący w Izraelu oceniają to państwo zupełnie inaczej niż chrześcijanie w Stanach Zjednoczonych. Takie są wyniki najnowszego badania socjologicznego przeprowadzonego przez „Pew Research Group”. Chrześcijańscy obywatele Izraela są generalnie o wiele bardziej krytyczni i sceptyczni niż wyznawcy Chrystusa w USA, szczególnie chrześcijanie ewangelikalni – np. tylko 12 proc. chrześcijan w Izraelu jest przekonanych o szczerości polityki wobec państwa palestyńskiego. 80 proc. jest dokładnie przeciwnego zdania. O wiele więcej, bo połowa badanych z tej grupy, wierzy w uczciwe zamiary polityków palestyńskich. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że niemal wszyscy chrześcijanie w Izraelu są pochodzenia arabskiego. 45 proc. badanych z tej grupy jest z kolei przekonanych, że możliwe jest pokojowe współistnienie w ramach dwóch niepodległych państw Żydów i Palestyńczyków, jednak 25 proc. mocno w to wątpi. Bez mała wszyscy chrześcijanie w Ziemi Świętej są zdania, że polityka USA zbytnio faworyzuje Izrael. Za oceanem, w badaniu sprzed 2 lat, tylko 18 proc. badanych miało podobne zdanie. 1/3 była przekonana, że rząd USA powinien jeszcze bardziej wspierać izraelskie państwo.
Kiedy wprowadzono drugą część modlitwy „Zdrowaś Maryjo”. Kto jest w jej centrum? Jaka jest najkrótsza i najskuteczniejsza modlitwa? – o tym więcej można usłyszeć w Konferencji ks. Mariusza Frukacza.
Pomiędzy pierwszą, a drugą częścią modlitwy „Zdrowaś Maryjo” jest „łącznik”, którym jest Imię Jezus. I my czasem tak pospiesznie odmawiając modlitwę „Zdrowaś Maryjo”, nie zastanawiamy się nad tym, że w centrum tej modlitwy jest Imię Jezus: „owoc żywota Twojego Jezus”.
Dokument synodalny nie pozwala, aby małżeństwa mieszane wyznaniowo mogły przystępować do Komunii św. w Kościołach, do których przynależą - powiedział kard. Grzegorz Ryś. Zaznaczył, że rozmawiano o wymianie duchowych darów, to nie mówiono o "gościnności eucharystycznej".
W czasie poniedziałkowej konferencji w siedzibie KEP kard. Grzegorz Ryś został zapytany, czy w kontekście synodalnej decentralizacji i przekazywania kompetencji z góry na dół w Kościele katolickim zatwierdzono tzw. gościnność eucharystyczną, czyli że Kościoły lokalne mogą wydawać zgodę na udzielania Komunii św. wyznawcom innych wyznań chrześcijańskich.
Na potrzebę powstania nowych podręczników do historii Kościoła, uwzględniających aktualne Magisterium w temacie relacji z Żydami i judaizmem wskazał kard. Grzegorz Ryś, natomiast o mocny głos polskiego episkopatu w sprawie win Kościoła i antysemityzmu zaapelowała prof. Joanna Tokarska-Bakir podczas konferencji naukowej „Żydzi i judaizm w historii Kościoła, teologii i praktyce eklezjalnej” na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Konferencja odbywa się w ramach XXVIII Dnia Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce.
Temat „Żydzi w historii Kościoła, Kościół w historii Żydów” podjęli prof. Joanna Tokarska-Bakir (PAN) i kard. Grzegorz Ryś, a panel poprowadził i prof. Sławomir Jacek Żurek (KUL).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.