Reklama

Kościół

Wywiad z Riccardo Caniato

Orędzia Madonny łączą Fatimę i Fontanelle di Montichiari

8 lipca bp Pierantonio Tremolada, biskup Brescii, wydał dekret zawierający „nihil obstat”, czyli maksymalne możliwe uznanie objawień Matki Bożej Pierinie Gilli w Fontanelle di Montichiari, w oparciu o kryteria ustanowione w nowych przepisach watykańskich dotyczące objawień. Dekret biskupa był następstwem Listu Dykasterii Nauki Wiary (DDF), podpisanego przez kardynała prefekta Fernándeza i kontrasygnowanego przez Franciszka.

[ TEMATY ]

Matka Boża Fatimska

objawienia

Fontanelle

Karol Porwich/wikipedia.pl

Matka Boża Fatimska i Matka Boża z Fontanelle

Matka Boża Fatimska i Matka Boża z Fontanelle

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Dzięki tym dokumentom Kościół uznaje pozytywność orędzi, które Maryja przekazała Pierinie, głównie podczas dwóch cykli objawień w latach czterdziestych i sześćdziesiątych XX w. Madonna przedstawiła się Pierinie jako „Róża Mistyczna”, a jej pierś zdobiły trze róże symbolizujące: modlitwę, ofiarę i pokutę, szczególnie za dusze konsekrowane (Pisaliśmy o tym historycznym wydarzeniu na stronie „Niedzieli” Historyczna decyzja Watykanu).

Orędzia Matki Bożej skierowane do Pieriny mają wiele wspólnego z orędziami fatimskimi. O tych związkach rozmawiałem ze specjalistą od objawień w Fontanelle Riccardo Caniato, wicedyrektorem włoskiego Wydawnictwa Ares.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Jakie są związki orędzia Matki Bożej w Fontanelle di Montichiari z orędziami z Fatimy?

Reklama

Objawienia Madonny splatają się w jeden plan zbawienia. Dlatego z pewnością istnieje związek pomiędzy objawieniami w Fatimie i domniemanymi objawieniami Maryi Pierinie Gilli. Sama Matka Boża wielokrotnie łączyła swoje pojawienie się w Fontanelle di Montichiari z objawieniami w Cova da Iria (Fatima). Punktem kulminacyjnym włoskich objawień był dzień 7 grudnia 1947 r., kiedy Madonna pojawiła się Pierinie w katedrze w Montichiari i ukazała jej Hiacyntę i Francesco, pastuszków z Fatimy. Powierzając im Pierinę, powiedziała jej: «Będą twoimi towarzyszami we wszystkich twoich udrękach. Oni także cierpieli, mimo że byli młodsi od ciebie.” (...) "Oni ci pomogą. Tego właśnie chcę od Ciebie - prostoty i dobroci tych dzieci.”

Przy tej okazji Matka Boża wyjaśniła związek pomiędzy swoimi wizytami w Fatimie, Ghiaie di Bonate (inne z miejsc domniemanych objawień znajdujące się we Włoszech – przyp. W.R.) i Montichiari: «W Fatimie szerzyłam nabożeństwo Poświęcenia się Mojemu Sercu. W Bonate starałem się, aby to nabożeństwo szerzyło się w rodzinie chrześcijańskiej. Natomiast tutaj, w Montichiari, pragnę aby wspomniane już nabożeństwo do „Róży Mistycznej” połączone z nabożeństwem do Mojego Serca pogłębiło się w instytutach zakonnych, aby dusze zakonne czerpały obfite łaski z Mojego Matczynego Serca”. Następnie dodała, że „trzeba będzie dużo się modlić o nawrócenie Rosji”, powtarzając to, co zostało już powiedziane przy okazji objawień fatimskich.

Przy tej okazji Madonna w sposób znamienny zakończyła swoje orędzie, chcąc niemal zaakcentować jego powagę: «Tym objawieniem dla uświęcenia dusz zakonnych zamykam cykl objawień». W praktyce Matka Boża określiła Fatimę 1917, Ghiaie di Bonate 1944 i Montichiari 1947 jako trzy odrębne, ale wewnętrznie powiązane momenty jednej inicjatywy, której Bóg pragnie, aby odnowić nawrócenie całej ludzkości, rodzin chrześcijańskich i dusz konsekrowanych.

Uderzyła mnie także data 13-go miesiąca, o którym mówiła Madonna...

Reklama

Ten fakt jest również ważny. W pamiętnikach Pieriny czytamy, co Madonna powiedziała jej 13 lipca, około czwartej rano (w szpitalu w Montichiari): „Pragnę, aby 13 dzień każdego miesiąca był ‘dniem maryjnym’, poprzedzonym 12. dniami specjalnych modlitw przygotowawczych.” Chciałem przypomnieć, że Pierina Gilli miała dwa cykle domniemanych objawień, jeden w 1947 r., zakończony w katedrze w Montichiari, drugi w 1966 r. w Fontanelle, podczas których otrzymała orędzia, które miała przekazać Kościołowi i całemu światu. To, co podałem jest opisem, który „widząca” przekazała z trzeciego objawienia z 1947 r., a który dotyczy jednego z najważniejszych spośród nabożeństw, o które prosiła Maria Róża Mistyczna, ponieważ dotyczy to w szczególności osób konsekrowanych, mężczyzn i kobiet, wszystkich instytutów zakonnych wzywanych przez Maryję Matkę Kościoła do odnowienia przyrzeczeń powołaniowych złożonych Panu Jezusowi.

Drugim ważnym nabożeństwem, którego pragnie Róża Mistyczna z Montichiari, jest Światowa Komunia Wynagradzająca - praktyka mająca na celu zadośćuczynienie za grzechy ludzkości i zadośćuczynienie za zniewagi wobec Jezusa, Eucharystii i Niepokalanego Serca Maryi. Madonna wprowadziła ją i wyjaśniła w Fatimie i, co znamienne, w Montichiari poprosiła, aby powtarzano ją co roku 13 października, w rocznicę ostatniego objawienia na ziemi portugalskiej.

Zauważamy, że wybór 13. dnia stanowi wyraźne nawiązanie do objawień fatimskich, które rozpoczęły się 13 maja 1917 r. i miały miejsce 13 kolejnych miesięcy, a których przesłaniem było właśnie zaproszenie Królowej Różańca do modlitwy o nawrócenie grzeszników. Zarówno w Fatimie, jak i w Montichiari - mając w pierwszym przypadku na uwadze całą ludzkość, w drugim szczególnie wszystkie kategorie dusz konsekrowanych – ponawia się dobitne i pilne wezwanie do pokuty, do poświęcenia się dla zbawienia innych i do modlitwy wstawienniczej.

2024-08-02 18:00

Oceń: +22 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Słubice zawierzyły się Matce Bożej Fatimskiej

Aktu zawierzenia 13 października dokonał burmistrz miasta w obecności bp. Tadeusza Lityńskiego.

Aktu dokonano w 25. rocznicę ocalenia miasta przed powodzią tysiąclecia w 1997 r. Podczas tegorocznych uroczystości odbyła się też koronacja Matki Boże Fatimskiej w znaku cudownej figury koroną pobłogosławioną przez św. Jan Pawła II w trakcie pobytu w Gorzowie Wielkopolskim.
CZYTAJ DALEJ

Niedziela Palmowa w tradycji Kościoła

Szósta niedziela Wielkiego Postu nazywana jest Niedzielą Palmową, inaczej Niedzielą Męki Pańskiej. Rozpoczyna ona najważniejszy i najbardziej uroczysty okres w roku liturgicznym - Wielki Tydzień.

Liturgia Kościoła wspomina tego dnia uroczysty wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy, o którym mówią wszyscy czterej Ewangeliści. Uroczyste Msze św. rozpoczynają się od obrzędu poświęcenia palm i procesji do kościoła. Zwyczaj święcenia palm pojawił się ok. VII w. na terenach dzisiejszej Francji. Z kolei procesja wzięła swój początek z Ziemi Świętej. To właśnie Kościół w Jerozolimie starał się bardzo dokładnie powtarzać wydarzenia z życia Pana Jezusa. W IV w. istniała już procesja z Betanii do Jerozolimy, co poświadcza Egeria (chrześcijańska pątniczka pochodzenia galijskiego lub hiszpańskiego). Autorka tekstu znanego jako Itinerarium Egeriae lub Peregrinatio Aetheriae ad loca sancta. Według jej wspomnień w Niedzielę Palmową patriarcha otoczony tłumem ludzi wsiadał na osiołka i wjeżdżał na nim do Świętego Miasta, zaś zgromadzeni wierni, witając go z radością, ścielili przed nim swoje płaszcze i palmy. Następnie wszyscy udawali się do bazyliki Zmartwychwstania (Anastasis), gdzie sprawowano uroczystą liturgię. Procesja ta rozpowszechniła się w całym Kościele. W Rzymie szósta niedziela Przygotowania Paschalnego początkowo była obchodzona wyłącznie jako Niedziela Męki Pańskiej, podczas której uroczyście śpiewano Pasję. Dopiero w IX w. do liturgii rzymskiej wszedł jerozolimski zwyczaj urządzenia procesji upamiętniającej wjazd Pana Jezusa do Jeruzalem. Z czasem jednak obie te tradycje połączyły się, dając liturgii Niedzieli Palmowej podwójny charakter (wjazd i pasja). Jednak w różnych Kościołach lokalnych procesje te przybierały rozmaite formy, np. biskup szedł pieszo lub jechał na oślęciu, niesiono ozdobiony palmami krzyż, księgę Ewangelii, a nawet i Najświętszy Sakrament. Pierwszą udokumentowaną wzmiankę o procesji w Niedzielę Palmową przekazuje nam Teodulf z Orleanu (+ 821). Niektóre przekazy podają też, że tego dnia biskupom przysługiwało prawo uwalniania więźniów.
CZYTAJ DALEJ

Marsz Tysiąclecia Królestwa Polskiego

2025-04-14 18:00

archiwum organizatorów

    Kraków hucznie celebrował jedno z najważniejszych wydarzeń w historii naszego kraju. Równo tysiąc lat temu, w 1025 Bolesław Chrobry został koronowany na pierwszego króla Polski. Z tej okazji Społeczny Komitet imienia Bolesława Chrobrego postanowił zorganizować obchody tejże rocznicy.

Obchody zorganizowane 12 kwietnia rozpoczęły się Mszą św. w intencji Ojczyzny w kościele Niepokalanego Poczęcia NMP (przy ulicy Kopernika 19). Msza sprawowana była w tradycyjnym rycie rzymskim. Kazanie o znaczeniu koronacji i tradycjach narodowych wygłosił ks. Grzegorz Śniadoch.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję